Varjojen maa

 
Käännyin sun puoleen
vaikka hieman mietinkin.
miksi sulle kaiken tämän kertoisin
niin kuin maa peittää varjoillaan 
niin myös minä yritän unohtaa

kulje mun kanssani
läpi pimeän kaupungin 
kunnes valossa hehkuu maa
yön pimeyden karkoittaa

sinä kuuntelit hiljaa
niinkuin aina ennenkin
sitten yllättäen aloit selittää
keskeltä kaiken mä jotain ymmärsin
sen mitä eniten kai tarvitsin

kulje mun kanssani
läpi pimeän kaupungin 
kunnes valossa hehkuu maa
yön pimeyden karkoittaa

täällä viettävä maa meitä kuljettaa 
täällä pimeys laskee ilman lupaa
täällä mielen sillat huojuu tuulessa
yksi jaksaa yksi kantaa
 
Viime päivät on ollu aikaa pohtia asioita ja sen olen kyllä tehny täydellisesti. Olen pohtinut, itkenyt ja kyseenalaistanu. Tuntuu kuin olis eksyny. Tuntuu et jotain joka on aina ollu osa elämää olis kadonnu. Se vähäinenkin uskon ripe joka vielä jäljellä oli on poissa. Se sattuu, tuntuu tyhjältä. Mutta viime aikojen tapahtumien varjossa ihmettelen toisaalta et se oli näinkin pitkään tallessa. Miksi kukaan tai mikään antaisi tän kaiken tapahtua? Miksi pitäisi uskoa johonkin joka vaan tuntuu koettelevan ilman että antaa mitään? Viime päivät on stereoissa soinut ainoastaan bass´n helen ja se on saanu vaan entistä enemmän kyseenalaistamaan kaiken... Sanat biiseissä osuu ja uppoo, mutta ei anan minkäänlaista lohdutusta. kai se on niin kuin Tiina edellisten koettelemusten aikaan sanoi: on ihan luonnollista epäillä kun elämä tuntuu antavan vain pahaa. Tiinan mukaan tulee vielä päivä jolloin koettelmukset loppuu ja saa palkinnon. Mä en vaan jostain syystä usko siihen.... 
 
Vaikka tähän jotain päättyykin
jotain uutta voi alkaa
löytää jotain minkä kadotin 

Vaikka osan halusin säilyttää
mut pakko jotain on muuttuu
sisään silti kaikki jää elämään.