Sinä olet minulle vain yksi, yksi tuhansien joukosta. En tarvtse sinua, ei en, en tarvitse sinua. Mutta jos kesytät minut niin silloin me toisiamme tarvitsemme Olisit ainoa maailmassa elämäni aurinkoinen. Olisit ainoa maailmassa elämäni aurinkoinen.

 

Pikku prinssi kysyi ketulta mikä on kesytetty, kettu vastasi että se on sama kuin solmia siteitä. Ilman kesyttämistä pikku prinssi olisi ketulle vain yksi tuhansien joukosta. En tiedä olenko ainoa ihminen maailmassa joka pitää myös kesyttää. Tuskinpa vaan. Ilman kesyttämistä minun luottamustani ei voi voittaa. Ilman kesyttämistä kaikki ovat minulle vain pieniä tuulenvireitä suuressa tuulenpuuskassa. Minut kesyttäneet ihmiset merkitsevät minulle paljon. Heille olen luottamukseni antanut, heidän kanssaan tallannut tätä tietä eteenpäin. Kesyttäminen vie paljon aikaa, koska luottamus on särkynyt monen monituista kertaa. Minusta on tullut vaikeasti kesytettävä. Jos minut saa kesytettyä saa palkinnon. Palkinto on minun ystävyyteni. Se on syvää. Minun ystävyyden saavutettuaan ihminen saa minut käyttöönsä. Jaksan kuunnella huolet ja ilot. Jaksan tallata näitä teitä yhdessä. Vaadin myös paljon kesyttäjältä. Vaadin että hänkin antaa saman verran kuin minä.

Jos minut haluaa kesyttää parisuhteeseen, joutuu kohtaamaan vuoren jonka yli vain tosissaan olevat pystyvät kapuamaan. Kaikki vanhat haavat ovat aiheuttaneet sen että en halua päästää ketään ihan lähelle itseäni. Tämän takia minun kesyttäminen parisuhteeseen vaatii todella paljon. Ei ole helppoa raivata tietä korkean vuoren yli joka on täynnä esteitä. Tosin kesyttämisen jälkeen minusta saa todella hyvän ihmisen kanssaan jakamaan parisuhdetta.

Tähtesi on aivan pieni, yksi tuhansien joukosta. Silti meille tärkeä, niin niin kovin tärkeä. Koska näin kesytit minut niin silloin me tähtiä me rakastamme, iäksi toisemme menetämme tähdet meitä yhdistää. Iäksi toisemme menetämme tähdet meitä yhdistää.

 Miksi ryhdyin pohtimaan tätä juuri nyt? Ehkä sen takia et viikonloppuna tuli mietittyä pitkään, miks olen edelleen sinkku vaikka tarjouksia on tullut paljon. minut tarvii ensin kesyttää ja kovinkaan monella ei riitä halut siihen hommaan, se kun ei ole kaikkein helpoin urakka, =) Mutta ehkä hyvä niin erottuupahan jyvät akanoista. =)

Pikku prinssi kirjasta samasta kohtaa jossa kerrotaan ketun kesyttämisestä löytyy myös mun elämäni ohjenuorani jonka valitettavasti aina välillä kiireessä unohdan. Se kuuluu näin: Ainoastaan sydämellä näkee hyvin, tärkeimpiä asioita ei näe silmillä.